برخی از اسقف‌ها و رهبران کلیسا سخنان نفرت‌انگیز برخی از مقامات دولتی را محکوم کرده و خواستار رفتار منصفانه با مردم تانزانیا شده‌اند. آنها این را هنگام موعظه در مراسم شب زنده داری و کریسمس گفتند.

صحبت های اسقف های مختلف تانزانیا در کریسمس

صحبت های اسقف های مختلف تانزانیا در کریسمس

دارالسلام. برخی از اسقف‌ها و رهبران کلیسا سخنان نفرت‌انگیز برخی از مقامات دولتی را محکوم کرده و خواستار رفتار منصفانه با مردم تانزانیا شده‌اند. آنها این را هنگام موعظه در مراسم شب زنده داری و کریسمس گفتند.

رهبران همچنین عشق و صلح را در شب کریسمس که به یاد تولد خداوند عیسی مسیح است تشویق کردند.

اسقف دکتر گیون گاولا با ایراد خطبه ای در شب کریسمس که به صورت ملی در کلیسای انگلیکن کندوآ برگزار شد، از رهبران خواست تا عمل کنند و از اظهارات خود محافظت کنند تا بتوانند به جای برانگیختن نفرت و درگیری، آرامشی برای تانزانیا باشند.

اسقف دکتر گائولا گفت که اظهاراتی برای توصیف افرادی مانند کسانی که در زمان تانزانیا در بوروندی زندگی می کردند سازنده نیست زیرا باعث آرامش بسیاری می شود اما در قلب آنها آرامش وجود ندارد.

حتی در کشوری که به دلیل سختی‌های زندگی، به دلیل خشونت و ستم انسانی، شادی وجود ندارد، مردم می‌توانند آرام باشند.

او ادامه داد: آنها اینجا به دنیا آمدند. آنها اینجا زندگی می کردند. آنها نمی توانند به بوروندی فرار کنند. اینجا هستند. زندگی آنها را سخت نکنید. خداوند را ستایش کنید و خدا شما را می بیند. اگر ظالم باشی، خدا هم تو را می بیند.

دکتر گاولا گفت که آزار و اذیت برخی از رهبران، به ویژه مقامات روستاها و بخشها نیز وجود داشته است که به مردم ظلم می کردند و اختلافات بین کشاورزان و دامداران را با وجود ثبات مردم به پایان می رساندند.

دکتر گائولا گفت: "شما می توانید آرام باشید و نه در صلح، می توانید در صلح باشید و نه عشق، خوشبختانه در تانزانیا ما می توانیم همه چیز را داشته باشیم، اما برخی از مسئولان بخش و روستا هستند که بسیار ظالم هستند."

وی همچنین از درگیری کشاورزان و دامداران گفت و گفت که این درگیری ناشی از بی دینی مردم است.

از سوی سیاستمداران، او گفت که زمان احترام متقابل فرا رسیده است تا حزبی که در قدرت است به مقامات فعلی ظلم نکند. اما او گفت که صاحبان قدرت باید به صاحبان قدرت نیز احترام بگذارند.

و رئیس کلیسای انجیلی لوتری در تانزانیا (ELCT)، اسقف فردریک شو، از ارگان های دولتی از جمله قضات و قضات خواست تا عدالت را رعایت کنند و از ظلم و شکنجه دیگران با این تصور که خدا نمی بیند خودداری کنند.

اسقف اسقف انگلیکن تانگانیکای مرکزی، دکتر دیکسون چیلونگانی که دیروز در مراسم کریسمس در کلیسای جامع روح القدس در دودوما موعظه کرد، رهبران را ترغیب کرد که خود را فروتن کرده و مشکلات و چالش های خود را قبل از دادن دستورالعمل ها بدانند.

من مطمئن نیستم که آیا برخی از رهبران واقعاً از شرایط زندگی دامداران اطلاع دارند یا خیر. آنها در حالی که بر تاج و تخت خود هستند دستور می دهند، این شهرت یک رهبر نیست. آنها باید پایین بیایند و زندگی را بیاموزند و سپس دستورالعمل بدهند.

او هدیه عیسی مسیح را تقدیم کرد که جلال و عظمت نازل شده بر مردم را ترک کرد تا از وضعیت آنها آگاه شود و سپس به آسمان صعود کند.

ویروس کرونا

به نوبه خود، اسقف کاتولیک کندوا، برنادین مفومبوسا، از مومنان خواست تا متوجه شوند که ویروس همه گیر کرونا هنوز در جهان وجود دارد، بنابراین مردم باید با پیروی از دستورالعمل‌ها و توصیه‌های کارشناسان، اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

اسقف مفومبوسا در یک مراسم ملی که در کلیسای اسقفی کلیسای روح القدس در کندوآ برگزار شد، موعظه می کرد، او مدت کوتاهی را گذراند و از مؤمنان خواست که از دستورالعمل های کارشناسان پیروی کنند تا از کرونا خود را محفوظ کنند.

ظلم

اسقف اعظم اسقف کاتولیک شینیانگا، لیبراتوس سانگو، گفته است که ترس از خدا عامل بسیاری از موارد خشونت جنسی علیه زنان و کودکان بوده است.

اسقف سانگو این بیانیه را شب گذشته در مراسم شب کریسمس که در کلیسای مادر مهربان ناحیه نگوکولو در شهرداری شینیانگا برگزار شد، بیان کرد و از مردم تانزانیا خواست تا برای پایان دادن به این حوادث به درگاه خداوند فریاد بزنند.

او گفت: "بدون عشق، صلح وجود ندارد، هیچ وحدتی اکنون زمان تغییر و عمل به گونه ای است که خدا را خشنود کند و از انجام کارهایی که موجب افزایش شرارت می شود، از جمله دزدی، تجاوز و فساد پرهیز شود."

او گفت برخی از رهبران هستند که به دلیل طمع خود می خواهند ثروت جمع کنند، بدون اینکه متوجه عواقب آن باشند.

کد خبر 10296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =